Uneori, un sfat alimentar aparent sanatos se poate dovedi a fi daunator: haideti sa aflam despre ce este vorba.

Adesea si de bunavoie, bazarea pe dietele DIY provoaca mai multe daune decat orice altceva . Decizia de a pierde in greutate si poate sa se bazeze pe zicale vechi precum „eliminati complet carbohidratii”, „taiati complet grasimea” sau „mancati numai legume” nu este concludenta.

Cand te hotarasti sa tii o dieta, primul pas este cu siguranta sa te bazezi pe maini experte. Un nutritionist ne poate indruma de fapt in alegerea unei alimentatii care sa fie mai potrivita nevoilor noastre, asigurandu-ne ca organismul nostru poate introduce tot ce are nevoie.

Aceasta inseamna ca inainte de a incepe o dieta, chiar daca pare sanatoasa si echilibrata, este intotdeauna mai bine sa ceri sfatul unui medic. Acestea fiind spuse, multi se bazeaza pe sfaturi care pot parea aparent sanatoase, dar care, in schimb, se vor dovedi a fi daunatoare. Sa aflam despre ce este vorba.

Iata sfaturile alimentare care se pot dovedi a fi daunatoare

Cand decidem sa tinem o dieta, primul lucru care ne vine in minte este sa eliminam grasimea. Un sfat alimentar care aparent poate parea sanatos, dar care in schimb poate fi daunator. Sa aflam de ce.

Desigur, toata lumea ne-a spus mereu ca grasimile sunt rele. Si acolo ne aflam. Dar ceea ce este important de facut este sa stii sa distingem diferitele tipuri de grasimi. De fapt, exista grasimi saturate si nesaturate si cunoasterea diferentelor este fundamentala.

Primele, sau cele saturate, sunt cele pe care trebuie sa le evitam si motivul se spune curand. Acest tip de grasime creste nivelul de colesterol LDL din sange, adica cel rau, care sta la baza majoritatii bolilor cardiovasculare.

Motivul pentru care se intampla acest lucru este ca grasimile saturate sunt greu de metabolizat si se acumuleaza in sange, crescand astfel colesterolul. Grasimile saturate pot fi atat de origine vegetala, dar intr-o masura mai mica, ganditi-va la uleiul de cocos sau de palmier, dar mai ales de origine animala. Si le gasim in diverse alimente printre care unt, smantana, untura, untura, carnati, mezeluri, carne rosie, branzeturi grase etc.

Cantitatea maxima recomandata de acest tip de grasime este de 10%, asa ca este bine sa consumati putine.

Si acum descoperim grasimile nesaturate, asa-zisele bune care se impart in mononesaturate, cel mai cunoscut este oleic, continut in uleiul de masline, si grasimi polinesaturate, care includ acizi grasi esentiali, sau omega-3 si omega-6, care intalnim in semintele oleaginoase precum inul, susanul, chia, semintele de floarea soarelui, dar si in fructele uscate, precum migdalele, nucile, caju, fisticul etc., in uleiurile vegetale precum uleiurile de masline sau din seminte, si in final, in albastru. peste si somon.

Printre altele, grasimile nesaturate ajuta organismul sa sintetizeze vitamine, ceea ce inseamna ca eliminarea totala a grasimilor dintr-o dieta nu ne-ar face sa luam nici macar vitaminele in intregime, de exemplu atunci cand consumam fructe sau legume.

Intre timp, un prim pas de facut este sa inlocuim pe cat posibil grasimile saturate cu altele nesaturate, in felul acesta vom scadea nivelul colesterolului din sange, in schimb il vom ridica pe cel bun, sau HDL, mai mult, intotdeauna este bine sa si luati grasimi nesaturate in cantitatile recomandate.

Potrivit Societatii Italiene de Nutritie Umana, cantitatea de grasime care trebuie consumata corespunde cu 20-35% din continutul caloric total zilnic.

Eliminarea lor nu este solutia potrivita si nu este benefica pentru organism. Abuzul, in acelasi timp, duce la dezechilibre si obezitate, precum si la expunerea la multe boli cardiovasculare si nu numai.