In randurile vedetelor hollywoodiene, noul trend in materie de stil de viata sanatos este dieta vegetariana. Celebritatile promoveaza noul stil de viata din ce in ce mai mult, afirmand ca oboseala si stresul sunt diminuate semnificativ in urma eliminarii din dieta a produselor pe baza de carne .

Desi includerea cator mai multe legume si fructe in dieta nu poate fi decat un lucru benefic pentru sanatate, cei care isi doresc sa devina vegetarieni trebuie sa tina cont de cateva sfaturi esentiale. Regimul vegetarian poate fi benefic sanatatii si echilibrat din punct de vedere nutritiv, daca include toti nutrientii esentiali.

Sursele de proteine intr-o dieta vegetariana

Odata cu eliminarea produselor de carne, acestea trebuie inlocuite pentru a asigura corpului proteinele necesare. Acestea pot fi asimilate din: fasole, linte si orez. Nu incercati, insa,  sa inlocuiti carnea cu branzeturile grase.

Sursele de carbohidrati

Carbohidratii complecsi se gasesc in cerealele integrale si legumele radacinoase (pastarnac, cartofi, patrunjel). Acesti carbohidrati sunt esentiali pentru sanatatea organismului. Se recomanda consumarea carbohidratilor nerafinati (painea integrala, orezul brun), datorita continutului ridicat de fibre alimentare esentiale si vitamina B.

Sursele de grasimi

Grasimile animale pot fi cu usurinta inlocuite de nuci si seminte, margarina in cantitati reduse sau avocado.

Sursele de vitamine

Vitamina A poate fi asimilata din morcovi, spanac, dovleci, rosii sau legume alte verzi. Vitamina B se gaseste in nuci, musli, pere, cartofi, ciuperci sau fructe uscate. Vitamina C este asimilata in special din citrice, iar vitamina D din uleiul de floarea soarelui sau lapte de soia.

Deoarece produsele animaliere , pe langa proteine mai contin si omega 3, calciu, fier, zinc si vitamina B12, asa ca trebuie gasit un inlocuitor  pentru toate acestea. Astfel, este recomandat consumul de legume cu frunze inchise la culoare, nuci, fasole, ulei de in, orez, linte sau peste si fructe de mare.

Daca doriti sa deveniti vegetarieni, nu uitati ca orice tip de dieta vegetariana trebuie sa includa o mare varietate de alimente si un numar suficient de calorii pentru a acoperi necesarul zilnic de energie.